MONDOM AZ ŐSZINTÉT...

ez itt mind hétköznapi családállítás

Vesszen a családállítás!?

Mostanában egyre többen rúgnak bele a családállításba, miszerint csupán hókuszpókusz, meg ezo izé.

Úgy tűnik, ez a módszer folyamatos megkérdőjelezésre ítéltetett. Nekem egyébként tetszik, hogy ennyi indulatot vált ki. Hiszen ez is bizonyítja a fontosságát. Ha nem működne, ha csupán átverés lenne, akkor bizonyos pszichológusok, és családterapeuták nem pazarolnának ennyi időt és energiát a folyamatos lejáratására. :-)

Most néhány személyes szempontot osztanék csak meg - hiszen sokat írtam már a családállításról, ITT  például, meg egy könyvet is - mert nem vagyok hajlandó vitatkozni olyan kinyilatkoztatókkal, akik még soha nem láttak családállítást. És azokkal sem, akik rossz helyen jártak, majd egy kókler félresiklott értelmezése miatt magát a módszert is megkérdőjelezik.

csak5.JPG

1. Én nem nyitogatok felelőtlenül lelkeket, ahogy a lelkek nyitogatásának lehetőségét maguknak követelő, bizonyos terapeuták (nem szeretnék általánosítani!) állítják. Kontrolláltan dolgozom a(z egészséges) léleknek azzal a kis részével, amelyet a kliensem nyit meg felém egy adott, konkrét témával kapcsolatban.

2. Nem a múltat szedem ízekre, nem régmúlt dolgokat elemezgetek, nem arra válaszolok, miért történt több évtizeddel korábban ez vagy az. Aki ilyet tesz családállítás címszó alatt, annak fogalma sincs arról, mire jó ez a módszer. A kliensemnek van egy célja, vágya, ennek eléréséhez mutatok utat. Azért zseniális ez a módszer, mert épp a rendszerszemlélet tesz lehetővé egy olyan, másik nézőpontot, amelyből megúszható sokéves múltboncolgatás. Ha ugyanis egyértelművé válik hol tart az illető, mire van lehetősége, és hová szeretne eljutni, azt erősíti magában, ami ebben támogatja, és hatékonyabban engedi el, ami meggátolja.

3. Egy terápiás folyamatot összehasonítani a családállítással olyan, mintha egy almát és paradicsomot vetnénk össze. Piros mindkettő, ez igaz, de legfeljebb ebben összemérhetők. Igen, a lélekkel dolgom én is, mint egy terapeuta. Legfeljebb ennyi közös bennünk. Én értem, hogy bizonyos, bölcsész, tanácsadó pszichológusok, tehát azok, akiknek semmivel több jogosítványuk nincs hozzáférni egészséges lelkekhez, mint nekem, szeretnének megfosztani engem a lélekre ható lehetőségeimtől. Nem lehet, hogy csak kenyérféltésről szól ez az egész? Különben miért zavarna bárkit is, hogy a saját módomon adok tanácsokat?

4. Már évekkel ezelőtt bevezettem a garanciális javítás lehetőségét. Vagyis hozzám vissza lehet jönni, reklamálni, ha tényleg semmi nem változik. Úgy gondoltam ugyanis, ha sok lesz a reklamáló, az azt is jelentheti, nem jól teszem a dolgomat. Kezeket fel kedves pszichológusok, akik vállaljátok, hogy ingyen visszamehet hozzátok a munkátokkal elégedetlen kliensetek.

5.  És ez itt a lényeg. A munkám hatékonysága épp a családállítás lehetőségei miatt látható időn belül mérhető. Ellentétben a titulus és a laikusok számára megkérdőjelezhetetlen szakmai protokoll mögé elbújó kókler terapeutákkal, engem azonnal lebuktathatnak a klienseim. Vagyis: egyszerűen eltűnnek, nem veszik igénybe a szolgáltatásaimat, én pedig lehúzhatom a redőnyt.

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladallito.blog.hu/api/trackback/id/tr3112093451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása