MONDOM AZ ŐSZINTÉT...

ez itt mind hétköznapi családállítás

Így használom a belső hangjaimat

A családállítás egyik különleges technikája a megérzéseket, azaz „belső hangokat” veszi alapul, méghozzá Schultz von Thun munkásságára alapozva. A német pszichológus, kommunikáció-elméleti szakember „Egymással beszélni” című könyvében ír arról, hogy a tudatunkban és a lelkünkben lejátszódó folyamatokat úgy képzelhetjük el, mintha létezne bennünk egy különleges színpad, ahol a belső hangjaink összjátéka alakítja ki azt a választ, amit a külvilágból érkező üzenetekre adunk.

Az egyik kutyánkat nemrég elütötte egy vonat. (Megúszta, műtötték, jól van…)

Ott voltam vele, engem is nagyon megviselt, ami történt. Klikk IDE a részletekért…

A "hogyan lehetett volna másképp" boncolgatása aztán szögesdrótként tekeredett a mellkasomra.

 

Mit tettem?

btm.jpg1. Felcímkéztem azokat az érzéseket, amelyeket tetten értem, miközben újra és újra levetítettem magamban annak a szörnyű néhány másodpercnek a képeit.

Szorongás, tehetetlenség és felindultság…

2. Ezeket az érzéseimet aztán egy-egy belső hangomhoz kötöttem.

Ki az, aki szorong? Úgy neveztem el ezt a belső hangomat: SOKAT TAPASZTALT, aki mindig kalkulál a legrosszabb forgatókönyvvel is, és erre készít fel.

Ki az, aki felindult, hiszen teheteten? A HIBÁTLAN – vagyis az a belső hangom, aki általában úgy próbálja kivédeni a SOKAT TAPASZTALT legrosszabb forgatókönyvét, hogy tökéletes megoldásokra törekszik.

3. Végiggondoltam azt is, hogy kikkel tudnám lecsillapítani őket.

Megtaláltam magamban a BELENYUGVÓT, aki sokszor ellentételezi a SOKAT TAPASZTALT pesszimizmusát, és nem olyan merev, mint a HIBÁTLAN, hiszen igyekszik beérni azzal, ami van.

No meg a BIZAKODÓT, aki képes bármiben a jót is meglátni, bármilyen helyzet kellemes oldalát megélni.

4. Meghallottam az üzeneteiket is.

SOKAT TAPASZTALT: „Mindig számítani kell a rosszra is, miért nem készültél fel rá?”

HIBÁTLAN: „Talán elfelejtetted, hogy soha nem lazíthatsz, mert minden csakis rajtad múlik?”

BELENYUGVÓ: „Ami valóban rajtad múlt, azt megpróbáltad, most ennyire voltál képes, mert az események véletlenszerű kombinálódására nem lehetett ráhatásod.”

BIZAKODÓ: „A körülményekhez képest minden jól alakult, a kutya túlélte, meg fog gyógyulni, ez a fontos. ”

5. Megnéztem az összképet, hagytam, hogy hassanak rám a mondatok, és a SOKAT TAPASZTALT meg a HIBÁTLAN hirtelen hátrébb léptek a színpadon.

Elmehettem volna persze, családállításra is ezzel a témával, de most önállóan is sikerült kipucolnom a legfelsőbb réteget. Ha még van alatta valami a tudattalanom mélyebb rétegeiben, úgyis előjön, és akkor majd segítséget kérek. Ám ha nincs, akkor továbbléphetek.

A bejegyzés trackback címe:

https://csaladallito.blog.hu/api/trackback/id/tr908648164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása